Tuesday, February 25, 2014

Apa Kabar Cinta?

Apa kabar cinta?
Lama tak mendengar suaramu
Lama tak mendengar dentingan candamu
Lama tak mendengar rengekan tawamu
Apa kabar cinta?
Sudah lama aku tak menyapamu
Sudah lama aku tak memanggil namamu
Sudah lama aku terdiam dalam bisu
Apa kabar cinta?

Waktu terus berjalan tanpa ada kisah tentang kita
Waktu terus berlalu dengan simpanan rinduku padamu
Apa kabar cinta?
Aku pergi menjauh dari hidupmu mungkin untuk waktu yang lama
Aku memberimu ruang untuk membuat pilihan
Apa kabar cinta?
Kini hanya ada 'aku' dan 'kamu' tanpa KITA
Kini mungkin ada 'kamu' dan 'dia' tanpa 'aku'
Kini tiada lagi 'aku' dalam kisahmu
Apa kabar cinta?
Sekarang aku harus mulai membiasakan diri tanpamu
Sekarang aku harus berdiri tanpa kamu di sisiku
Apa kabar cinta?
Ini adalah jalan terbaik
Merelakan segenap rindu, sayang dan cinta untuk mendapat ridhaNya
Apa kabar cinta?
Di sini aku menjaga dan memelukmu dalam doa
-untukmu cinta
Pasuruan, 26 Februari 2014

0 comments:

Post a Comment

 
Sahabat Pelangi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template